Jak na svém blogu vydělat?

Jak vydělat na svém bloguKaždý den vzniknou tisíce a tisíce nových blogů. Jeji majitelé je zakládají z různých důvodů. Někteří jen tak, protože chtějí ukojit svou touhu říct světu svá moudra, jiní protože na nich chtějí vydělat. Pokud patříte také mezi ty, kteří si chtějí blogováním finančně přilepšit, přečtěte si následující článek.

Typy blogů

  1. Deníčky a Hobby blogy – Tento typ blogů není primárně určen pro vydělávání peněz. Důvod, proč lidé zakládají tyto blogy je, že chtějí sdílet své zážitky a myšlenky se svými přáteli popřípadě lidmi, kteří mají stejné zájmy. Cílová skupina čtenářů je obvykle poměrně malá. Ovšem většina lidí si pod pojmem blog jako první vybaví právě tuto skupinu internetových zápisníčků.
  2. Tématický blog (niche blog) – Jedná se o deníčky zaměřené na jedno konkrétní téma. Autor se zpravidla drží zvoleného tématu a všechny články do něj zapadají. Nepíše žádné off-topic (články mimo téma). Důvodů, proč lidé píší tyto blogy, je mnoho. Někteří je píší protože se chtějí zviditelnit, jiní protože chtějí vytvořit komunitu kolem daného tématu v rámci které chtějí sdílet své vědomosti a zkušenosti a nebo prostě proto, že danému tématu skutečně rozumí a své znalosti si nechtějí nechávat jen pro sebe.
  3. Úzce zaměřený blog – Tento typ je podobný tématickému blogu, ale zvolené téma je velmi specifické. Uveďme si příklad. Tématickým blogem může být třeba blog o Facebooku (nové hry, aplikace, změny, atd.) zatímco úzce zaměřeným blogem může být třeba blog o bezpečnosti na Facebooku. Takovýchto blogů na českém internetu moc není, protože je tu málo uživatelů internetu a těžko by si hledali své čtenáře. Na anglickém internetu jich ale je poměrně hodně a mnoho z nich svým autorům generuje zajímavý finanční příjem.
  4. Portfolio blog – tohle už v podstatě ani není blog. Lidé, kteří jsou dobří v určité činnosti zakládají tyto blogy a pak na nich předvádí své umění. Například webdesignér si založí portfolio blog na kterém předvádí realizované zakázky, tedy vytvořené weby.

Typy blogů, které vydělávají peníze

Nyní tedy máme definovány typy blogů. Teď se podívejme, které z nich mají předpoklady k tomu, aby vydělávaly peníze. Ve skutečnosti jde vydělat na všech, ale na tématických blozích a úzce zaměřených blozích je to jednodušší.

Tématických blogů existuje mnoho. Je třeba se ale držet zvoleného tématu a nikam neodbíhat. S tím, jak roste počet článků se rozšiřuje i Vaše čtenářská základna a tím roste i cena a zisky blogu. Tyto blogy lze monetizovat (=získávat z nich peníze) prostřednictvím reklam (nejlepší je asi Google AdSense a špatný není ani Sklik od Seznamu), publikováním PR článků, Affiliate marketingem (doporučování různých produktů) nebo třeba prodejem odkazů. Nad způsobem monetizace je dobré se zamyslet ještě před založením blogu a zvolením tématu.

Úzce zaměřené blogy jsou trošku náročnější. Psát úzce zaměřený blog česky nemá (až na výjimky) moc smysl, protože budete mít problém s dostatkem čtenářů. Pokud Vás netrápí jazyková bariéra tak je určitě mnohem lepší psát takovýto blog v Angličtině nebo ještě lépe Němčině. Dalším problémem u úzce zaměřeného blogu může být tvorba obsahu. Pokud zvolenému tématu opravdu špičkově nerozumíte a sledujete nejnovější trendy a události v něm, můžete se dostat do situace, kdy nebudete mít o čem psát. Na druhou stranu výhoda těchto blogů často spočívá ve velmi malé konkurenci. Tyto blogy se také poměrně dobře monetizují ať už prostřednictvím Google Adsense, affiliate marketingem nebo spojením se s určitým eshopem, který prodává zboží z oboru a který Vám bude platit za komplexní propagaci.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *