Jak na nespavost aneb 6 tipů pro kvalitní spánek

Jak na nespavostPrůměrný člověk prospí 1/3 svého života. Někteří spáči až 1/2 života. Proto je správný spánek nesmírně důležitý. Zde je několik tipů na rychlejší usnutí, kvalitnější spánek a bezproblémové ranní vstávání.

Zapracujte na své posteli

Postel většinou není hlavní příčinou nespavosti, chrápání nebo jiných spánkových poruch, může však přispět k pohodlí při spaní, díky čemuž se ráno budete cítit více fit. Zkontrolujte, zda používáte správný polštář, který odpovídá typu Vašeho spánku. Samozřejmě nezapomínejte ani pravidelně obměňovat svou matraci. Je jasné, že na dvacet let staré matraci asi neusnete ani po píchnutí uspávací injekce 🙂

Lepší a zdravější strava

To, co jíte, může nemálo ovlivnit kvalitu Vašeho spánku. Naučte se ráno snídat abyste v noci lépe usnuli. Před spaním si odpusťte kořeněná a tučná jídla. Na místo nich si dejte raději jablko, mrkev nebo jiné ovoce či zeleninu. A nezapomeňte – hlavně žádný alkohol! Nejen, že se Vám nebude chtít spát (pokud tedy nevyžahnete 15 plzniček), ale způsobí to také to, že budete chrápat.

Vstávejte s radostí, ne z donucení

Tohle je na první pohled dost těžké splnit. Místo toho aby jste prudce vyskočili z postele, vstávejte pomalu. Pokud máte iPhone nebo telefon s Androidem, můžete vyzkoušet některou z aplikací, které Vám ranní vstávání usnadní. Pro iPhone je třeba velmi povedená aplikace s názvem Nightstand Central, která je (s reklamami) zdarma respektive za 2 dolary (bez reklam). Díky ní pro Vás bude ranní vstávání hračkou.

Ráno cvičte

Cvičte ráno nebo odpoledne, jen ne v noci. Cvičení pomáhá prohlubovat spánek a zrychluje usínání. Pokud ještě necvičíte, není lepšího času kdy začít než právě teď.

Mějte v pokoji správnou teplotu

Snížení teploty těla velice napomáhá k rychlému usnutí. Zvláště v letních měsících je docela těžké si v pokoji udržet příjemnou teplotu. V tom případě Vám asi nezbyde než zainvestovat do klimatizace.

Dopřávejte si vhodné množství spánku

Každý člověk potřebuje jiné množství spánku, obecně ale platí že průměrný člověk potřebuje 7,5-8 hodin spánku denně. Metodou pokus-omyl si zkuste zjistit ideální délku spánku a jakmile ji najdete, dodržujte ji.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *