Léčba deprese aneb jak bojovat s depresí

lecba-depreseDeprese je psychický stav, při kterém dotčená osoba pociťuje abnormální pocit smutku a beznaděje. Mezi další příznaky deprese patří změny ve spánkovém režimu, změny v chuti k jídlu a extrémní emocionální citlivost. Menší deprese se obvykle léčí doma a nevyžadují lékařský zásah. Tyto menší deprese lze překonat několika jednoduchými změnami v pacientově životním stylu případně i braním některých přírodních doplňků stravy.

Běžte na sluníčko

Sluníčko může pomoci zvednout náladu mnoha lidem. Deprese během zimního období je totiž často spojena právě s nedostatkem slunečního svitu. Řešením může být také fototerapie. Při ní se využívá speciální lampa, která svítí alespoň 5-krát jasněji než klasické světlo a díky tomu dokáže simulovat klasické slunce. Každopádně žádná takováto náhražka slunce nikdy plně nenahradí, proto když se na nebi objeví sluníčko, vyrazte na krátkou procházku nebo projížďku. Pocit deprese může zmírnit dokonce i pouhé roztažení žaluzií.

Cvičte a sportujte

Sedavý styl života může být předstupněm deprese. Proto je nesmírně žádoucí jít alespoň jednou denně cvičit nebo sportovat. Cvičení nemusí být nikterak namáhavé – i procházka po parku nebo oběhnutí bloku domů může postačit. Můžete se také projet na kole, zajít si zaplavat nebo do jít do fitness centra. Možností je spousty. Při cvičení a pohybu obecně se v těle uvolňují endorfiny, které účinně pomáhají mírnit smutek a zvládat stres. Stejně tak dochází k produkci serotoninu, což je chemická látka v mozku, která vyvolává pocit štěstí. Proto cvičte a sportujte alespoň půl hodiny denně a nejméně 5-krát týdně.

Třezalka tečkovaná

Třezalka tečkovaná je bylina, která pomáhá potlačit depresi. Bere se jednou denně a trvá asi 2 měsíce, než začne účinkovat a deprese ustoupí. Jedná se o levný doplněk, který se prodává v každém větším supermarketu nebo obchodech s vitamíny a doplňky.

Nebuďte osamělý

Velkým indikátorem deprese je osamělost. Najděte si někoho, komu můžete důvěřovat a svěřte se mu se svými problémy. Mohou to být přátelé, rodina nebo příbuzní, kdo Vám může pomoci najít příčinu Vašich problémů a pomůže Vám je překonat. Neseďte doma, raději běžte s přáteli ven nebo za rodinou. Pokud máte nějaké koníčky, tak je pro Vás o to snazší si třeba i nové přátele najít.

Změna jídelníčku a stravovacích návyků

Nedostatek vitamínů může mít taktéž přímou spojitost s depresí. Samozřejmě neexistuje žádný vitamín, který by byl všelék ale pestrá a vyvážená strava může pomoci v boji proti mírné depresi. Pestrá strava zahrnuje libové maso, ryby, ovoce a zeleninu a díky tomu poskytuje tělu dostatek vitamínů a minerálů, které tělo nezbytně potřebuje. Zamyslete se také nad vitamínovými doplňky, ale pamatujte, že žádné vitamíny v prášku nikdy nenahradí jejich přírodní zdroj.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *