Nejlepší tablety recenze 2014

Nejlepší tablety 2014 recenze

Nejlepší tablety 2014 recenze

Uvažujete o koupi tabletu, ale v záplavě různých značek a modelů si nedokážete vybrat, ale rozhodně nechcete koupit špatně? Pak je tu pro Vás náš dnešní článek, který jsme připravili ve spolupráci s odborníkem a ve kterém si představíme nejlepší tablety, které lze na přelomu let 2014 a 2015 u nás koupit.

Nejlepší tablety recenze 2014

Tablet je relativně nový druh elektroniky. Ještě před pár lety nikoho nenapadlo, k čemu by placka podobná notebooku bez klávesnice mohla být vlastně dobrá. Dnes je v téměř každé moderní domácnosti přítomen alespoň jeden tablet, který je často výkonnější než herní konzole. A jak to tak bývá, s rostoucí poptávkou roste i nabídka a pro mnoho lidí je tak výběr tabletu volbou velmi nesnadnou. Váháte, jestli přistoupit na vysoké ceny Applu, přidat se k armádě Androidařů nebo vybrat nejlepší iPad alternativu? Podívejme se, jaké nejlepší tablety jsou v současné době k dostání na našem trhu.

4. místo: Nexus 9

Nexus 9 je zvláštní kousek – je to náhrada za Nexus 7 a Nexus 10, ale díky novému 8,9″ displeji to vlastně žádná náhrada není. Po vzoru iPadu je zde použit poměr stran 4:3 (což znamená více prostoru po stranách při prohlížení internetu, ale také otravné černé plochy nad a pod obrazem při sledování filmů), takže získáte širší tablet, který se už nedá jen tak držet v jedné ruce.

To ale neznamená, že by Nexus 9 nebyl skvělý tablet. Dost mu pomáhá i fakt, že jej vyrábí HTC. Tato značka je zárukou kvalitních reproduktorů a obrazovka má také solidní rozlišení.

Cena je trošičku vyšší v porovnání s Nexusem 7, ale rozhodně není přemrštěná. Vlastně nebýt smutného faktu, že paměť Nexusu 9 nelze rozšířit a pár dalších nedostatků, soupěřil by Nexus 9 o první místa našeho srovnání.

Díky operačnímu systému Android 5.0 Lollipop se tento tablet může pochlubit novým softwarovým faceliftem. Hardwarová konstrukce je běžná a ničím nevybočující z řady. Lockscreenové notifikace a režim priorit dělají z Nexusu 9 velmi dobře použitelný tablet.

HTC Nexus 9 16GB lze pořídit v e-shopech za cenu od 11 550 Kč do 12 832 Kč (Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>

3. místo: Sony Xperia Z2 Chlapci ze Sony to opět dokázali (alespoň co se tabletů týče) a podařilo se jim vytvořit fantastický tablet s velkou obrazovkou, který se sice na absolutní vrchol žebříčku nedostal, ale přesto se jedná o parádní kus elektroniky. Sony Xperia Z2 přináší vylepšený CPU Snapdragon 801, 3 GB RAM a Live Color LED displej, který dodává život a kontrast tomu, co sledujete. Zážitek ze sledování videa pozvedá také dvojice předních reproduktorů, což znamená, že při sledování filmů v hotelu můžete klidně sluchátka odhodit a stále si budete moci užívat solidního zvuku. Stejně jako jeho předchůdce, i Sony Xperia Z2 je prachu a vodě odolný, takže pokud rádi čtete ebooky ve vaně, tak tohle je nabídka přesně pro Vás. Obraz mohl být malinko ostřejší, ale nezapomínejme, že pořád se jedná o jeden z nejlevnějších 10,1″ tabletů, takže za své peníze dostanete opravdu šikovný, hezky zabalený tablet.

Sony Xperia Z2 lze pořídit v e-shopech za cenu od (Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>

2. místo: Samsung Galaxy Tab S

Do vývoje adekvátního rivala pro iPad vložil Samsung opravdu hodně úsilí. Výsledkem je Tab S, který má displej typu AMOLED a je k dispozici v dvou verzích – jedna s obrazovkou o velikosti 8,4″ a druhá s 10,5″. Výdrž baterie je skvělá, obraz vypadá velice důvěryhodně (skvělé vlastnosti vykazuje zejména při sledování videí a prohlížení internetu, což jsou nejčastější činnosti provozované na tabletu) a cena je srovnatelná s produkty konkurence.

Čtete samou chválu, takže se ptáte, proč není Samsung Galaxy Tab S vítězem žebříčku? Odpověď je jednoduchá. Stále se tu projevuje věčný problém Samsungu, který spočívá v chabém designu. Tento problém trochu zmírňuje možnost vybrat si ze dvou velikostí displeje. Dalším problémem je OS Android, který stále prostě nemá na to být adekvátním spojencem silného hardwaru, kterým je Samsung Galaxy Tab S osazen. Aplikace pro větší obrazovky jsou navíc stále mizerné, na rozdíl od iOS.

Samsung GALAXY Tab SM-T320 lze pořídit v e-shopech za cenu od 6 353 Kč do 11 990 Kč (Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>

1. místo: Apple iPad Air 2 Vítězem našeho žebříku je Apple iPad Air 2, který je ještě tenčí a lehčí než jeho předchůdce. Obrazovka je lepší, obraz je živý a výkon je vyšší díky A8X procesoru. Zlepšena byla i výdrž baterie. Jasně, fajnšmekři a rýpalové vždy dokáží najít něco, na co si postěžovat. V případě Apple iPad Air 2 ale ani oni nic zásadního nenajdou. Už od dob, kdy Apple na trh uvedl originální iPad Air má konkurence stále problém jej dohnat a Apple je dodnes tím, kdo zvyšuje laťku v tomto oboru. iPad Air je pozoruhodným kouskem elektroniky. Rychlejší, hezčí a vybavenější než kdykoliv předtím bude mnohem lépe odolávat stále dravější konkurenci, která jej zřejmě ještě nějaký čas nepřekoná. Jedinou jeho nevýhodou je trochu vyšší cena (zvlášť pokud chcete variantu s větší paměťovou kapacitou), která je tak nějak už spojena s TOP výrobky.

Apple iPad Air 2 Wi-Fi 16GB MGL12FD/A lze pořídit v e-shopech za cenu od 12 190 Kč do 14 493 Kč (Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>

Takové tedy jsou nejlepší tablety 2014 recenze.