Trpíte nedostatkem vitamínů?

Trpíte nedostatkem vitamínů?Vitamíny jsou pro lidské tělo nezbytně důležité. Nejvíce vitamínů se nachází v ovoci a zelenině. Jejich nedostatek může mít negativní vliv na tělo. Imunita je oslabena a jsme tak náchylnější na různé nemoci. Jestli Vaše tělo trpí nedostatkem vitamínů poznáte podle různých příznaků.

B1 Thiamin

Tento vitamín je nezbytný pro získávání energie a správnou funkčnost nervového systému. I přesto, že jíte hodně jídla, která jej obsahují, můžete ho mít nedostatek. Důvodem je to, že při vaření dochází k jeho ztrátě.

Projevy jeho nedostatku: únava, přecitlivělost, křeče v lýtkách, mravenčení, podrážděnost

Potraviny, které jej obsahují: vepřové, tuňák, chřest, hnědá rýže

B6 Pyridoxin

Tento vitamín je důležitý pro udržení hormonální rovnováhy, vytvoření neurotransmiterů jako je serotonin, dopamin atd.

Projevy jeho nedostatku: hrudky na prsou, vředy v ústech, deprese, nespavost

Potraviny, které jej obsahují: kuřecí maso, tuňák, špenát, červené maso, ořechy, luštěniny, avokádo

Vápník

Vápník je nezbytně důležitý pro silné a zdravé zuby a kosti a je také zásadní pro svaly a nervy.

Projevy jeho nedostatku: Zuby se snadno lámou, křeče ve svalech, křehké nehty.

Potraviny, které jej obsahují: Mléčné výrobky, tofu, ořechy, brokolice, špenát,…

Magnézium

Hořčík je důležitý pro ty, kteří mají předpoklady k tomu, mít cukrovku (cukrovka je dědičná, takže pokud u Vás někdo v rodině trpí cukrovkou, raději si dopřávejte dostatek hořčíku). Důležitý je také pro uvolnění svalů.

Projevy jeho nedostatku: škubání a křeče ve svalech, úzkost.

Potraviny, které jej obsahují: Sója, ořechy (zejména mandle), špenát.

Zinek

Zinek je důležitý pro hormony, reprodukční systém a imunitní systém.

Projevy jeho nedostatku: Strie, poruchy chuti a čichu, špatné hojení ran, bílé skvrny na nehtech.

Potraviny, které jej obsahují: mořské plody, maso, vejce, mléčné výrobky, semínka.

Pokud tedy na sobě pozorujete příznaky nedostatku některých vitamínů, určitě se snažte to napravit. Samozřejmě platí, že mnohem lepší je získávat vitamíny z normálního jídla než pomocí doplňků výživy a vitamínů v tabletách.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *